onsdag 17. september 2008

Lehman Brothers og CERN

Jeg må få lov til å kommentere debatten som har oppstått i etterkant av opprettelsen av Pollys Cosmos. Jeg setter pris på optimismen og forventningene dere har til hva som er i vente, samtidig må jeg få understreke at dette ikke har noe med familiær konkurranse å gjøre og at man skal for envher pris skal overgå hverandre. Jeg har ingen ambisjoner om å blogge mer eller bedre enn dere andre, og vet innerst inne at det skal uansett mye til. Men for all del - hyggelig med en slik overveldende positiv mottakelse, og for dere som ikke helt skjønner hva jeg snakker om - jeg har jo tross alt bare fått en kommentar på bloggen min foreløpig - jeg tenker først og fremst på den smått kaotiske, eldoradoaktige stemningen som råder på bloggene til bl.a. wilfu og mærriboy.

Jeg har en mistanke om at de siste dagers krise i finansverdenen har noe med sveitsiske vakuumbobler og CERN å gjøre. Som kjent sprer disse boblene seg også i vann, så de har nok tatt veien opp Rhinen, boblet seg vei gjennom Tyskland med lysets hastighet i vann, og opp til Elbe, eller LB, eventuelt L.B. - og til slutt sprakk Lehman Brothers mens milliarder av dollar forduftet som dugg for solen.

Spøk til side, jeg tror disse hendelsene er relaterte og jobber for øyeblikket med å finne ut av hva som egentlig har skjedd.

1 kommentar:

Terje sa...

..senior følger med da vettu....og av alle ting; nå er seniorbloggen og på lufta...